Tenniskids

KNLTB Instroompartners bekend

Gezamenlijk met tennisleraren, tennisscholen en andere organisaties die trainingen verzorgen willen wij een betere route naar de top faciliteren voor jonge spelers met potentie. Dit moet de toekomst van het Nederlandse tennis versterken. We zijn dan ook erg blij om vandaag de samenwerking met 41 KNLTB Instroompartners bekend te maken.

Als KNLTB willen we vooral actiever betrokken zijn bij kinderen met cluboverstijgend niveau in de leeftijdscategorie 7 tot en met 10 jaar. Daarom starten we in september 2020 met instroomtrainingen voor kinderen in deze leeftijdscategorie. Deze trainingen zijn aanvullend op clubtrainingen, zodat kinderen ‘gewoon’ lid blijven bij hun vereniging en toch worden aangesproken in hun behoefte om nóg beter te worden in tennis.

Technisch Directeur Jacco Eltingh was positief verrast met bijna 150 inschrijvingen van tennisleraren en tennisscholen. Dat betekent namelijk dat er dit jaar gestart wordt met 41 instroomlocaties in plaats van 30. Eltingh: “Ik kijk erg uit naar het opnieuw invoeren van instroomtrainingen. De ontwikkeling van 7 tot en met 10 jarigen is erg belangrijk om een goede overgang te maken van recreatief naar prestatief tennis, maar nog steeds op een speelse en verantwoorde wijze. Uiteindelijk kunnen we hierdoor kinderen met de juiste aanleg en motivatie beter in kaart brengen en ze vervolgens de juiste ondersteuning bieden”. 

Het doel is uiteindelijk om door te groeien naar een landelijke dekking van ongeveer 55 locaties in het seizoen 2021/2022. Voor het seizoen 2021/2022 maken leraren en scholen dus weer opnieuw kans om aan te sluiten.

Voorspeeldagen

Voordat de trainingen beginnen, moeten er eerst groepen worden samengesteld. Dit gebeurt door middel van een voorspeeldag. Ideaal gezien vinden deze voorspeeldagen in juni plaats, maar vanwege de coronacrisis is het nog afwachten of dat haalbaar is en zullen deze dagen mogelijk later plaatsvinden.

De volgende KNLTB Instroompartners zijn vandaag bekend gemaakt en te vinden op deze pagina.